• Οικοσελίδα
  • Επιμόρφωση
  • Ημερίδες - Σεμινάρια - Συνέδρια
  • Θαλάσσια εκπαίδευση και ένταξής της στη μαθησιακή διαδικασία Διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κάβο-Γκρέκο και Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κοινότητας Ακρωτηρίου, 4-5 Σεπτεμβρίου 2019

Θαλάσσια εκπαίδευση και ένταξής της στη μαθησιακή διαδικασία Διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κάβο-Γκρέκο και Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κοινότητας Ακρωτηρίου, 4-5 Σεπτεμβρίου 2019

Στο πλαίσιο του διημέρου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2019 επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τη θαλάσσια εκπαίδευση και την ένταξη της στη μαθησιακή διαδικασία, με την συμμετοχή 40 εκπαιδευτικών από τις Επαρχίες Λάρνακος, Ελεύθερης Αμμοχώστου και Λεμεσού. Το σεμινάριο είχε θεωρητικό και πρακτικό χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα το θεωρητικό μέρος επικεντρώθηκε στο θαλάσσιο γραμματισμό, με έμφαση στο στόχο (14) (προστασία των ωκεανών) της Παγκόσμια Ατζέντας των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης 2030, όπως επίσης και στη διατήρηση των υδάτινων πόρων και στην αειφόρο χρήση των ωκεανών και των θαλασσών. Παράλληλα, παρουσιάσθηκαν οι ικανότητες για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη σε σχέση με την θαλάσσια εκπαίδευση και συζητήθηκαν τρόποι ενσωμάτωσης της θαλάσσιας εκπαίδευσης, μέσω της αξιοποίησης των ικανοτήτων της ΕΑΑ στην εκπαιδευτική διαδικασία (με έμφαση το μοντέλο ικανοτήτων για την εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη RSP II).

Στο πρακτικό μέρος οργανώθηκαν σειρά βιωματικών εργαστηρίων σχετικά με θέματα της θαλάσσιας εκπαίδευσης και σχεδιασμένα στη βάση των ικανοτήτων της ΕΑΑ. Οι εκπαιδευτικοί εργάσθηκαν σε μια σειρά δραστηριοτήτων, τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν στην τάξη, αξιοποιώντας παιδαγωγικές τεχνικές της ΕΑΑ όπως, α) τον καταιγισμό ιδεών για την καταγραφή των αιτιών της θαλάσσιας ρύπανσης, β) τον εννοιολογικό χάρτη της θαλάσσιας ρύπανσης στη Μεσόγειο, γ) την μοντελοποίηση, για τον καθαρισμό μιας πετρελαιοκηλίδας. Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με εισηγήσεις και ανταλλαγή απόψεων από τους/τις εκπαιδευτικούς αναφορικά με τους τρόπους ενίσχυσης της θαλάσσιας εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ τονίσθηκε το κενό που υπάρχει στον τόπο μας στα θέματα της θαλάσσιας εκπαίδευσης, αν και νησιωτική χώρα.

ΘέμαΑρχείοΗμερομηνία
Παρουσίαση 05/09/2019

Could not load widget with the id 177.