Διήμερο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Προσχολικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 2022-2023: «Ενδυναμώνω τους/τις μαθητές/μαθήτριες κατά της κλιματικής αλλαγής: Ιδέες, παραδείγματα και εφαρμογή δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής στο σχολείο» - 6-8/9/2022

Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ) διοργάνωσε στο πλαίσιο του Διημέρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Προσχολικής, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης 2022-2023 σεμινάριο με θέμα: «Ενδυναμώνω τους/τις μαθητές/μαθήτριες κατά της κλιματικής αλλαγής: Ιδέες, παραδείγματα και εφαρμογή δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής στο σχολείο». Το σεμινάριο αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε από τους λειτουργούς της Μονάδας ΕΠΑΑ Ευσταθία Δαρείου και Νικόλαο Νικολάου στις 6,7 και 8 Σεπτεμβρίου στο Κρατικό Δίκτυο Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Κατά τη διάρκεια του Διημέρου του Εκπαιδευτικού, οι 80 συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία, μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες να ενδυναμωθούν στον σχεδιασμό δράσεων κατά της Κλιματικής Αλλαγής. Το σεμινάριο περιλάμβανε το θεωρητικό μέρος, το οποίο εισήγαγε τους εκπαιδευτικούς στο σχεδιασμό δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής και το πρακτικό μέρος το οποίο αναπτύχθηκε σε 4 βιωματικά εργαστήρια:

Διαβάστε Περισσότερα

Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς δημοτικής: «Ορίζοντας 2030: Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης», 20 Δεκεμβρίου 2021

Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης, διοργάνωσε στις 20 Δεκεμβρίου 2021,  Διαδικτυακό Σεμινάριο με τίτλο «Ορίζοντας 2030: Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική τάξη». Το σεμινάριο επιδιώκει να ενδυναμώσει τον/την εκπαιδευτικό, ώστε να ενσωματωθούν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική πολλαπλές πτυχές των ζητημάτων που απορρέουν από τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης και συνάδουν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) της σχολικής μονάδας.

Διαβάστε Περισσότερα

Τριήμερο Εκπαιδευτικό Βιωματικό Σεμινάριο με τίτλο «Εκπαιδεύοντας για την Αειφόρο Ανάπτυξη παιδιά με διαφορετικές ικανότητες», Α΄ Δημοτικό Σχολείο Τσερίου, 20-21 Φεβρουαρίου και 5 Μαρτίου 2020

Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε συνεργασία με το Α' Δημοτικό, Τσερίου, πραγματοποίησε στις 20 και 21 Φεβρουαρίου 2020, και στις 5 Μαρτίου 2020, στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού Σχολείου Τσερίου Α', το τριήμερο εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο με τίτλο: «Εκπαιδεύοντας για την Αειφόρο Ανάπτυξη παιδιά με διαφορετικές ικανότητες».

Το σεμινάριο αποσκοπούσε στην αξιοποίηση της παιδαγωγικής προσέγγισης της τεχνολογικά-υποστηριζόμενης ενσώματης μάθησης στη βάση της εκπαίδευσης STEAME (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics, Entrepreneurship), με απώτερο σκοπό την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων και τεχνολογιών ενσώματης μάθησης, μέσω των οποίων επιδιώκεται η δημιουργία μαθησιακών ευκαιριών, ώστε να προωθηθεί η ενεργός εμπλοκή ΟΛΩΝ των παιδιών, με ή χωρίς αναπηρίες, στις μαθησιακές δραστηριότητες.

Διαβάστε Περισσότερα

Προαιρετικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης με θέμα, «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής ηλικίας (3-6χρ)», Λάρνακα 17, 24, 31 Ιανουαρίου, 14 και 21 Φεβρουαρίου 2020

Στο πλαίσιο των Προαιρετικών Σεμιναρίων που προσφέρονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, πραγματοποιήθηκαν στη Λάρνακα, πέντε συναντήσεις (17, 24, 31 Ιανουαρίου, 14 και 21 Φεβρουαρίου 2020) για εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης, με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της προσχολικής ηλικίας (3-6 χρ.)» .

Διαβάστε Περισσότερα

Σεμινάριο σε σχολική βάση για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη με θέμα «Το παιδικό πάρτι γενεθλίων», Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αγίου Δομετίου, 6 Φεβρουαρίου 2020

Μέσα στο πλαίσιο των σεμιναρίων σε σχολική βάση για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΠΑΑ), διεξήχθη στις 6 Φεβρουαρίου 2020, δειγματικό μάθημα στο δημόσιο νηπιαγωγείο του Αγίου Δομετίου, με θέμα «Το παιδικό πάρτι γενεθλίων». Το συγκεκριμένο θέμα επιλέγηκε μέσα από επικοινωνία και συντονισμό με τις εκπαιδευτικούς, αφού συνδεόταν με την Αειφόρο Περιβαλλοντική Εκπαιδευτική Πολιτική (ΑΠΕΠ) του νηπιαγωγείου με ζήτημα «Οι καταναλωτικές συνήθειες των παιδιών του νηπιαγωγείου μας και η προσπάθεια για υιοθέτηση μοντέλων αειφόρου κατανάλωσης».

Διαβάστε Περισσότερα

Διήμερο Εκπαιδευτικό Βιωματικό Σεμινάριο: «Αειφόρες Πόλεις και Κοινότητες: Αξιοποιώντας την Προσέγγιση STEAME για την Ενίσχυση της Αειφορίας σε Κύπρο, Ελλάδα και Ομογένεια», Δημοτικό Σχολείο Ανάγεια, 15-16 Ιανουαρίου 2020

Η Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη σε συνεργασία με το Δημοτικό, Ανάγειας υλοποίησε, πραγματοποίησε στις 15 και 16 Ιανουαρίου 2020, στις εγκαταστάσεις του Δημοτικού Σχολείου Ανάγειας, το διήμερο εκπαιδευτικό βιωματικό σεμινάριο με τίτλο: «Αειφόρες Πόλεις και Κοινότητες: Αξιοποιώντας την Προσέγγιση STEM για την Ενίσχυση της Αειφορίας σε Κύπρο, Ελλάδα και Ομογένεια».

Στόχος του σεμιναρίου αποτέλεσε η εισαγωγή των μαθητών/τριων στις επιστήμες της Μηχανικής (επίλυση δομικών προβλημάτων, αντοχή κατασκευών, κατασκευή ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών συστημάτων, διερεύνηση βέλτιστου ύψους ανεμογεννήτριας, διερεύνηση βέλτιστης κλίσης φωτοβολταϊκού, πράσινες στέγες για θερμομόνωση κτιρίων, μηχανισμοί ανακύκλωσης γκρίζου νερού, τεχνική οδοποιίας κ.λπ), της Τεχνολογίας (κάθε ανθρώπινη κατασκευή, τροχαλίες, τροχοί, άξονες, τζάμια, τούβλα, φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες, φίλτρα νερού, κινητήρες κ.λπ.) και των Μαθηματικών (χωρική αίσθηση, αριθμοί, μέτρηση, μοτίβα, γεωμετρία κ.λπ.).

Διαβάστε Περισσότερα

Σεμινάριο επαγγελματικής ανάπτυξης με τίτλο: «Ορίζοντας 2030: Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική μονάδα», 30 Νοεμβρίου και 7 Δεκεμβρίου 2019, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αθαλάσσας

Στις 30 Νοεμβρίου και στις 7 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αθαλάσσας το σεμινάριο επαγγελματικής ανάπτυξης με τίτλο: «Ορίζοντας 2030: Πρακτικές εφαρμογές για την προώθηση των 17 παγκόσμιων στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης στη σχολική μονάδα».

Το σεμινάριο αξιοποίησε βιωματικές και ομαδοκεντρικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, καθώς και την προσέγγιση STEAME με απώτερο σκοπό να εξοικειώσει, μέσω πρακτικών εφαρμογών και διαδραστικών δραστηριοτήτων, τους εκπαιδευτικούς, με τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης που συνιστούν την παγκόσμια ατζέντα για το 2030, έτσι ώστε να τους ενσωματώσουν διαθεματικά στη σχολική διαδικασία.

Διαβάστε Περισσότερα

Διήμερο Εκπαιδευτικού 2019-2020, Επιμόρφωση εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη», Λευκωσία 3-4 Σεπτεμβρίου 2019, Λεμεσός, Λάρνακα/Αμμόχωστος 5-6 Σεπτέμβριου 2019

Μέσα στο πλαίσιο του διήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου για τους/τος εκπαιδευτικούς δημοτικής και προσχολικής εκπαίδευσης, διεξήχθησαν στις 3-4 Σεπτεμβρίου 2019, σεμινάρια εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους/τις εκπαιδευτικούς της προσχολικής εκπαίδευσης, των Επαρχιών Λεμεσού, Λάρνακος και Αμμόχωστου, σχετικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(ΠΕ)/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ), καθώς και για τις Παιδαγωγικές Τεχνικές και Αρχές.

Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκε η διαδικασία καταρτισμού της Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΑΠΕΠ) του σχολείου, καθώς και η πορεία εργασίας της τάξης. Δόθηκε επίσης η ευκαιρία στους/στις εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν ποικιλία διδακτικών τεχνικών για την ΠΕ/ΕΑΑ, μέσα από βιωματικά εργαστήρια που οργανώθηκαν με στόχο την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με το σχεδιασμό και την υλοποίηση της ΑΠΕΠ στη σχολική μονάδα.

Διαβάστε Περισσότερα

Θαλάσσια εκπαίδευση και ένταξής της στη μαθησιακή διαδικασία Διήμερο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κάβο-Γκρέκο και Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κοινότητας Ακρωτηρίου, 4-5 Σεπτεμβρίου 2019

Στο πλαίσιο του διημέρου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκαν στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2019 επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τη θαλάσσια εκπαίδευση και την ένταξη της στη μαθησιακή διαδικασία, με την συμμετοχή 40 εκπαιδευτικών από τις Επαρχίες Λάρνακος, Ελεύθερης Αμμοχώστου και Λεμεσού. Το σεμινάριο είχε θεωρητικό και πρακτικό χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα το θεωρητικό μέρος επικεντρώθηκε στο θαλάσσιο γραμματισμό, με έμφαση στο στόχο (14) (προστασία των ωκεανών) της Παγκόσμια Ατζέντας των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης 2030, όπως επίσης και στη διατήρηση των υδάτινων πόρων και στην αειφόρο χρήση των ωκεανών και των θαλασσών. Παράλληλα, παρουσιάσθηκαν οι ικανότητες για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη σε σχέση με την θαλάσσια εκπαίδευση και συζητήθηκαν τρόποι ενσωμάτωσης της θαλάσσιας εκπαίδευσης, μέσω της αξιοποίησης των ικανοτήτων της ΕΑΑ στην εκπαιδευτική διαδικασία (με έμφαση το μοντέλο ικανοτήτων για την εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη RSP II).

Διαβάστε Περισσότερα

Επιμόρφωση σε Δίκτυο Διευθυντών Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Επαρχία Λάρνακας για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη με θέμα: «Εξωραϊσμός της σχολικής αυλής μέσω της μείωσης των απορρ

Πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαρτίου 2018 στο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδιών (ΚΒ’) σεμινάριο επιμόρφωσης κατάρτισης Διευθυντών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ, στη βάση της διεξαγωγής του δειγματικού μαθήματος «Tα Mικροπλαστικά», τα οποίο εντάσσεται στη διερεύνηση της Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Σχολείου με θέμα «Εξωραϊσμός της σχολικής αυλής μέσω της μείωσης των απορριμμάτων και της δημιουργίας χώρων πρασίνου».

Το μάθημα εφαρμόσθηκε στην Στ’ τάξη του σχολείου και οργανώθηκε σε τα βασικούς σταθμούς, μέσα από τους οποίους εξετάσθηκε το πρόβλημα των μικροπλαστικών μέσα από διάφορες πτυχές. Το μάθημα είχε διάρκεια 80 λεπτά και μετά την ολοκλήρωσή του, ακολούθησε συζήτηση με τους/τις Διευθυντές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολείων του Δικτύου αναφορικά με τη διασύνδεση της Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής με το Αναλυτικό Πρόγραμμα της ΠΕ/ΕΑΑ, μέσα από την εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και δεικτών επάρκειας.

Διαβάστε Περισσότερα

Σεμινάριο - Δειγματικό Μάθημα, στο Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης (ΚΒ’), για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ σε Δίκτυο Διευθυντών Επαρχίας Λευκωσίας, 1η Μαρτίου 2018

Πραγματοποιήθηκε την 1η Μαρτίου 2018, στην Δ' τάξη του Δημοτικού Σχολείου Δασουπόλεως (ΚΒ’), δειγματικό μάθημα αναφορικά με την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ)/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ), στη βάση της υλοποίησης της Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΑΠΕΠ) του Σχολείου και της εφαρμογής των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας που έχουν τεθεί για την εφαρμογή του Αναλυτικού της ΠΕ/ΕΑΑ.

Το μάθημα στηρίχθηκε σε στόχους της ΑΠΕΠ του σχολείου, το οποίο εξετάζει το πρόβλημα της Λειψυδρίας στην Κύπρο. Το μάθημα ήταν βιωματικό και αναπτύχθηκε σε 5 σταθμούς μέσα από τους οποίους εξετάσθηκε το θέμα σε τοπικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο, μέσα από συγκεκριμένα σενάρια μάθησης, τα οποία οι μαθητές/τριες επεξεργάσθηκαν σε κάθε σταθμό. Η διάρκεια του μαθήματος ήταν 1 ογδοντάλεπτο.

Διαβάστε Περισσότερα

Διήμερο Εκπαιδευτικών Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης στο αντικείμενο της ΠΕ/ΕΑΑ 6-8 Σεπτεμβρίου 2016, ΚΠΕ Αθαλάσσας, ΚΠΕ Ακρωτηρίου, ΚΠΕ Κάβο Γκρέκο (Δημοτική), Δ’ Δημοτικό Σχολείο Γεροσκήπου

Με τη συμμετοχή πέραν των 100 εκπαιδευτικών από τη Δημοτική και την Προδημοτική Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από τις 6-8 Σεπτεμβρίου του 2016, στο πλαίσιο της υποχρεωτικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης, η υποχρεωτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΠΕ)/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ). Η επιμόρφωση διεξήχθη σε παγκύπρια κλίμακα και πραγματοποιήθηκε στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΚΠΕ Αθαλάσσας, ΚΠΕ της Κοινότητας Ακρωτηρίου και ΚΠΕ Κάβο-Γκρέκο. Για τους εκπαιδευτικούς της Προδημοτικής Εκπαίδευσης η επιμόρφωση στο συγκεκριμένο αντικείμενο επικεντρώθηκε στην Επαρχία της Πάφου και διεξήχθη στο Δ' Δημοτικό Σχολείο της Γεροσκήπου.

Διαβάστε Περισσότερα

Δίκτυα συνεργαζόμενων σχολείων: Υποχρεωτική επιμόρφωση για την εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Τα δίκτυα συνεργαζόμενων σχολείων συνιστούν την υποχρεωτική επιμόρφωση που εφαρμόσθηκε σε ετήσια βάση τη σχολική χρονιά 2012-2013 για την εφαρμογή του προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ. Η συγκεκριμένη επιμόρφωση αναπτύχθηκε σε τρεις φάσεις και στόχος της αποτέλεσε η πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ, όπως επίσης και η αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών, η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων και η αντιμετώπιση δυσκολιών σχετικών με την εφαρμογή του ΑΠ.

Η πρώτη φάση επικεντρώθηκε στην ανάλυση των βημάτων σχεδιασμού της Αειφόρου Περιβαλλοντικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΑΠΕΠ) του κάθε σχολείου, όπως επίσης και στη συζήτηση θεμάτων και προβληματισμών των εκπαιδευτικών σχετικών με το σχεδιασμό της ΑΠΕΠ.

Διαβάστε Περισσότερα

«Ομαδοσυνεργατική Μάθηση: Για ένα Ανθρώπινο και Δημοκρατικό Σχολείο» (19 και 26 Ιανουαρίου 2013)

Στα πλαίσια του συγκεκριμένου συνεδρίου επιδιώχθηκε στη βάση της φιλοσοφίας των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων να αναδειχθούν οι διαδικασίες και οι στόχοι που είναι σημαντικό να επιτευχθούν μέσα από αυτά, έτσι ώστε ο/η εκπαιδευτικός να ασκήσει την παιδαγωγική του/της αυτονομία για την οργάνωση διαφοροποιημένης διδασκαλίας και διδασκαλίας που να καταλήγει σε μάθηση για όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ως προς τη φιλοσοφία και την παιδαγωγική της αποτελεί κατεξοχήν αντικείμενο εφαρμογής της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στη βάση αυτή, τα εργαστήρια που οργανώθηκαν για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο συγκεκριμένο συνέδριο, επικεντρώθηκαν στην ανάδειξη του τρόπου αξιοποίησης του Αναλυτικού Προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη για την προώθηση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης και στην πρακτική εφαρμογή παραδειγμάτων διδακτικών στρατηγικών, όπως η μελέτη πεδίου, το παιχνίδι ρόλων κ.λπ., για την προώθηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

ΘέμαΑρχείοΗμερομηνία
Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη 12/04/2013

Ενημερωτική Συνάντηση «Γνωριμία και διατήρηση των ειδών της πανίδας της Κύπρου»

Παρουσίαση Εκπαιδευτικού υλικού:

Στις 29 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ενημερωτική συνάντηση σχετικά με τη βιοποικιλότητα και τη γνωριμία και τη διατήρηση των ειδών της Πανίδας της Κύπρου. Στα πλαίσια της συνάντησης παρουσιάσθηκε το εκπαιδευτικό υλικό «Γνωριμία και Διατήρηση των Ειδών της Πανίδας της Κύπρου», το οποίο και διανεμήθηκε δωρεάν στους 50 εκπαιδευτικούς που παρευρέθηκαν στη συνάντηση. Το εκπαιδευτικό υλικό παρήχθη στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Life-ICOSTACY. Όλο το υλικό παρατίθεται πιο κάτω σε ηλεκτρονική μορφή για αξιοποίηση του από όλα τα σχολεία, στα πλαίσια της εφαρμογής του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ, αλλά και άλλων περιβαλλοντικών δράσεων των σχολείων
1. Οδηγό για τον/την εκπαιδευτικό (σύντομη παρουσίαση του φυσικού περιβάλλοντος της Κύπρου μέσα από φωτογραφικό υλικό και συνοδευτικά κείμενα, καθώς επίσης και προτεινόμενες δραστηριότητες για μαθητές/μαθήτριες του Δημοτικού Α’-Στ’ και Γυμνασίου Α’-Γ’).
2. Οδηγό για τον/την μαθητή/μαθήτρια στον οποίο περιλαμβάνονται φύλλα εργασίας σχετικά με τις δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στον οδηγό του/της εκπαιδευτικού.
3. Φωτογραφική παρουσίαση των επιλεγμένων ειδών πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος στα οποία αυτά εντοπίζονται.
4. Επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικό με τα είδη πανίδας της Κύπρου.

Διαβάστε Περισσότερα

Διήμερο Εκπαιδευτικού 5-7 Σεπτεμβρίου 2012

Γνωστικό Αντικείμενο: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν σε παγκύπρια κλίμακα στη Λευκωσία, Λάρνακα και Πάφο από τις 8:30-13:00. Στα πλαίσια αυτών οι εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν για τη φιλοσοφία και τις αρχές δόμησης του Αναλυτικού Προγράμματος της ΠΕ/ΕΑΑ. Επιπλέον, θα επεξηγηθεί το πλαίσιο εφαρμογής του στη σχολική μονάδα, όπως επίσης και οι διδακτικές προσεγγίσεις του αντικειμένου. Για το σκοπό αυτό, πέρα από το θεωρητικό μέρος θα διεξαχθούν βιωματικά εργαστήρια.

Διαβάστε Περισσότερα